Med BankID kan du enkelt identifisere deg, logge inn og signere i Bulder appen. Før du kan få en ny Bankid avtale med oss må du motta en kodebrikke og et engangs nettbankpassord. Din BankID utstedes av Sparebanken Vest på vegne av Bulder.
Slik er bestillingsprosessen
- Vi sender deg en ny kodebrikke og et nettbankpassord slik at du kan opprette en ny BankID-avtale.
- Begge deler skal hentes i nærmeste Postkontor eller Post i butikk. Det kan ta opptil 7 virkedager før du får hentemelding fra posten.
- For å hente disse må du legitimere deg med gyldig pass.
Dette er beskrivelsen i appen etter du har bestilt din nye BankID
Den litt mer fullstendige prosessen for bestilling
For å ferdiggjøre din bestilling av din BankID må du logge inn i en liten del av Sparebanken Vests nettbank. Når du har mottatt kodebrikke og nettbankpassord skal du følge denne beskrivelsen:
- Logg inn Uten BankID i Sparebanken Vest nettbank og følg instruksjonene.
.
- Her skal du bruke ditt midlertidige Nettbankpassord
- Trykk Bekreft og fortsett. Husk å les instruksjonene godt før du trykker Logg inn på nytt.
- Du får en e-post med et midlertidig personlig passord til BankID.
- Logg inn på nytt hvor du nå velger BankID og bruker Engangskode fra brikken og det midlertidige personlige passord du nettopp fikk tilsendt på e-post når du blir spurt om Personlig passord.
.
- Lag et nytt personlig passord til din BankID som er gjeldende fremover. Velg et som er enkelt å huske og vanskelig å gjette for andre.