Kortreklamasjon
Oppdatert over en uke siden

Dette dekker kortgarantien 🤷‍♀️

Dersom du ikke mottar en vare eller leverandøren går konkurs, kan du kreve at kortselskapet dekker kostnadene hvor du har betalt med kort.

Det er ikke alle som kjenner til de gunstige reklamasjonsrettighetene du har når du bruker et VISA-kort. Vær oppmerksom på at reklamasjonsrettighetene kun gjelder for VISA-betalinger, og ikke når du betaler med BankAxept i vanlige kortterminaler i Norge.

Slik reklamerer du 📧

Dersom noe går galt med kortbruken din kan du enkelt reklamere på det i appen. Velg kortet det gjelder og deretter Reklamasjon på kortbruk. Du kan også gå til menyvalget "kort" under "Min Bulder" og sende inn en reklamasjon.

Klikk HER for å gå til vår samarbeidspartner Tietoevry som håndterer reklamasjonssaker for oss. Her logger du inn med Bank ID for å identifisere deg. Fyll ut informasjonen i skjemaet og følg stegene. Når du er ferdig sendes saken til behandling, og vi vil behandle den så raskt som mulig.

Du kan til enhver tid se status på dine pågående saker via samme link.

Fakta om reklamasjon 💡

Når du bruker Bulder kortet har du rettigheter ved reklamasjon:

  • Refusjon av dobbeltbelastning på kort. For eksempel dersom en restaurant eller butikk trekker kortet ditt to ganger ved en feil.

  • Belastning av feil beløp. Blir du belastet et annet beløp enn det du har skrevet under på og godkjent, kan du reklamere.

  • Beskyttelse dersom et brukersted går konkurs eller ikke kan levere varen eller tjenesten.

  • Avbestilling innen avbestillingsfristen. Dersom du avbestiller en reise innen fristen og ikke mottar pengene dine, kan du reklamere.

Svarte dette på spørsmålet?