Gå til hovedinnhold
Alle samlingerKundeforhold og sikkerhet
Hvordan flytter jeg kundeforholdet til Bulder?
Hvordan flytter jeg kundeforholdet til Bulder?
Oppdatert for over 6 måneder siden

Først må du bli kunde i Bulder! For å bli kunde hos Bulder må du laste ned appen og følge veiledningen når du starter den. Du må ha norsk folkeregistrert adresse. Dette grunnet vår policy.

Prosessen er som følger:

  1. Last ned Bulder appen og bli kunde med BankID (på mobil eller nettbrett) 🚀

  2. Svar på noen spørsmål 📝

  3. Du er kunde 🏁😍

Når du er blitt kunde blir det automatisk opprettet en brukskonto for deg. Videre må du selv opprette/flytte kontoer over til Bulder. Resten av kundeforholdet ditt blir ikke flyttet automatisk, utenom eFaktura.

Hvordan opprette ny brukskonto og sparekonto?
Under Min Bulder ➡ konto ➡ trykk på pluss-tegnet "+" oppe i høyre hjørnet ➡ opprett ny.

Hvordan dele konto med andre?

Ønsker du å gi andre tilgang til en eller flere av kontoene dine, kan du gjøre det enkelt i appen. Du kan når som helst fjerne eller legge til disponenter på kontoen din. For å bestille kort til disponent, må disponenten selv ta kontakt med oss på chat etter kontoen er delt.

Hvordan legge til eller flytte lønnskonto?

Vi syntes også at lønn er gøy. Få det inn i appen, og se fremover i økonomien din 😎Dette gjør du i appen under Min Bulder ➡ Lønn på konto ➡ Legg til Lønn.
Husk å gi det nye kontonummeret til arbeidsgiver.

Avtalegiro
En helt ny løsning for å flytte alle AvtaleGiroer fra din gamle bank til Bulder på sekundet. Dette er en superpraktisk løsning for deg som skal flytte kundeforholdet ditt til Bulder. Nå slipper du både "knoting med KID" og usikkerhet rundt når avtalen trer i kraft hos oss.

Den nye løsningen finner du i Bulder-appen under

Betale ➡️ AvtaleGiro

Når du flytter avtalen til Bulder, vil eventuelle betalinger som allerede ligger til forfall, også umiddelbart bli flyttet. Dermed unngår du kjedelige purringer på avtaler som er i prosess med å bli flyttet over🤩 Det har aldri vært enklere å bytte bank!

eFaktura
Få regningene dine ferdig utfylt, rett i Bulder-appen. Det eneste du må gjøre er å bekrefte betalingen. eFaktura er en elektronisk faktura som sendes direkte til app som er registrert på ditt navn og fødselsnummer. Tjenesten er bankuavhengig og du velger selv hvilken bank eller konto du ønsker å betale regningen fra.


Fond
Du kan enkelt flytte dine fond med aksjesparekonto til oss uten at du må betale skatt.
Prosessen tar normalt 10 virkedager, men kan ta lengre tid avhengig av hvor lang tid avsender bruker.

Bank ID
I Bulder kan du bestille Bank ID når du har bestemt deg for å bruke Bulder som hovedbank. Har du Bank ID i annen bank, skal du ikke bestille ny Bank ID.
Du bestiller bare Bank ID fordi du ønsker å avslutte kundeforhold i gammel bank.

For å få BankID i Bulder må du være aktiv kunde med bruk av kort og betalinger. Før du bestiller må du sjekke at du har gyldig legitimasjon, det er bare gyldig pass med RFID brikke eller Norsk nasjonalt ID kort med RFID brikke som defineres som gyldig legitimasjon i Bulder.

Svarte dette på spørsmålet?