Hvorfor må jeg aktivere?
Før du kan gjennomføre en utenlandsbetaling, kreves det en aktiv handling fra deg. Deretter begynner det en nedtelling på 24 timer, før du får tilgang til utenlandsbetalingsløsningen vår. Grunnen til at vi gjør dette er for å forebygge svindel, og beskytte deg som bruker. Du får da mer tid til å ringe inn til oss for å stoppe betalinger og vi kan da fikse problemet før noe gale skjer.
Hva trenger jeg for å betale til utlandet?
IBAN står for International Bank Account Number, en internasjonal standard for å identifisere bankkontoer på tvers av landegrenser. Det brukes ofte ved internasjonale overføringer av penger.
I Bulder støtter vi IBAN fra land som er i SEPA avtalen (Single Euro Payment Area). Dette er en løsning for betalinger i EU. Selv om det er mulig å velge valuta gjennom betalingsløsningen, anbefaler vi at du velger den lokale valutaen til det landet du overfører til dersom det er mulig. Dette er det billigste valget for deg.
Følgende opplysninger trenger du om du skal gjennomføre en betaling til utlandet:
Fullt navn til mottaker.
Full bostedsadresse til mottaker (postboksadresse aksepteres ikke)
Mottakers IBAN-nummer eller kontonummer.
Beløp og type valuta betalingen skal sendes i.
For beløp over 100 000 kroner må du spesifisere hva betalingen gjelder.