Gå til hovedinnhold
Alle samlingerKundeforhold og sikkerhet
Kjenn din kunde-prinsippet
Kjenn din kunde-prinsippet
Oppdatert for over et år siden

Har du fått spørsmål om deg selv og hvordan du bruker banken når du prøver å logge deg inn i appen, eller har du fått brev om dette? Her er forklaringen på hvorfor.

Sparebanken Vest (herunder Bulder) er i likhet med alle andre banker, pålagt å følge det som kalles «Kjenn din kunde – prinsippet (KYC – Know Your Customer)». Dette skal sikre at vi som bank har god kunnskap om våre kunder og at tjenestene vi tilbyr brukes til det de er tiltenkt. Vi er derfor nødt til å innhente informasjon fra deg som sier noe om hvem du er og hvordan du bruker banken. Formålet er å forebygge og avdekke terrorfinansiering. I tillegg gjør det oss i stand til å bedre ivareta deg som kunde.

Hva spør vi deg om?

Som bank er vi pliktig til å ha oppdaterte opplysninger om deg til enhver tid. Vi vil derfor kunne stille deg disse spørsmålene flere ganger i løpet av ditt kundeforhold:

• Hvilke produkter og tjenester du forventer å bruke
• Om du forventer faste og andre innbetalinger på konto
• Om du forventer betaling til eller fra utlandet
• Om du er skattemessig bosatt utenfor Norge
• Om du planlegger fremtidige investeringer
• Om du er en politisk eksponert person (PEP)

Hvordan kan jeg oppdatere min kundeinformasjon?

Det tar mellom 2-5 minutter å oppdatere din kundeinformasjon. Slik går du frem i appen din:

• Når du logger inn i Bulder appen, vil du automatisk komme rett til spørsmålene du skal besvare og som sendes inn digitalt.

Svarte dette på spørsmålet?